Meer dan een maand in Japan. - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu Meer dan een maand in Japan. - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

Meer dan een maand in Japan.

Door: amberebskamp

Blijf op de hoogte en volg Amber

05 Mei 2012 | Japan, Fukuoka

Heey iedereen!
Ben dus nu al weer iets langer dan een maand in Japan. Mijn familie is echt geweldig. Vandaag ben ik naar een pretpark geweestmet 4 andere AFS studenten, echt heel leuk. Alleen mn gezicht is verbrand. Het is hier net zomer. De achtbanen waren echt super. Ik ben ook in een achtbaar geweest waar je in moest staan. Maar ik was dus op z'n Japans gekleed, dus dat betekend schattig zwierig rokje, met een bloesje. Tja, als je dan voorin in een staande achtbaan staat, als enige meisje, dan voel je hem al aankomen. Natuurlijk kwam er een enorme windvlaag onder m'n rokje, en ik kreeg het gevoel dan iedereen naar me keek... Hoe zou dat toch komen?
We hebben ook nog pirikura gedaan. Dat is fotos maken in een Japans fotohokje. Dan worden je ogen 2 keer zo groot, en opgemaakt, en je huid wordt wit. Jongens lijken dan echt heel gay XD. Je kunt ze dan ook helemaal bewerken, haar kleur verfen, ect. Ik zal ze uploaden op Facebook morgen ofzo.

Gisteren ben ik samen met m'n okaasan en 4 kleinkinderen naar de bowlingbaan geweest, dat was ook heel grappig, want die kinderen gooiden alleen maar mis. In Japan hebben ze geen kinder hekjes. Toen was ik ineens niet zo slecht, jippie!
Ik heb nu dus vakantie, van vorige week zaterdag t/m aanstaande zondag. Maar natuurlijk moest mijn school weer een uitzondering hebben, en moest ik gewoon afgelopen dinsdag en woensdag naar school.

M'n school is niet zo gaaf.
Elke ochtend of van half 8 tot half 9 ochtend klas of van half 8 tot half 9 huiswerk maken. Dan van half negen tot kwart voor negen ochtend ceremonie met bidden, zingen, en buigen. Daarna 4 uur les. In de les mag je niet praten, slapen (slapen is heel gebruikelijk in Japan, en over het algemeen gewoon toegestaan in scholen) , of aan andere vakken werken. Ik begrijp niet zo veel van de lessen, en als je niet mag praten, is dat erg slaapverwekkend. En als je dan niet mag slapen is dat erg vervelend. Voor dat elke les begint moeten buigen voor de leraar. Daarna moeten we onze ogen dicht doen en daarna begint de les. Na elke les moeten we weer buigen.
Na de 4 vervelende uren hebben we luch, waarin de meesten weer studeren. Gelukkig zijn er 2 meisjes in m'n klas waarmee ik dan een beetje kan praten, omdat die niet van studeren houden.
Na de lunch hebben we weer 3 uur les.
Daarna hebben we club activiteiten. Clubactiviteiten zijn bedoeld om plezier te hebben en om vrienden te maken. Maar op mijn school snappen ze de menig van het woord plezier niet helemaal. Ik heb bijna alle clubs bezocht, maar overal is het het zelfde: iedereen is te fanatiek en ze willen alleen maar oefenen en geen fouten maken, daarnaast worden alleen de besten geaccepteerd.
Ik zit nu in de kookclub, de engels club, en de kunstclub. Tja, de kookclub wordt telkens geannuleerd, dus dat heb ik nog nooit gedaan. ( je leert daar trouwens alleen Japanse cakejes en zoetigheden maken, dus geen sushi of ramen ofzo)
Ik ben net pas in de Engels club gekomen, dus ik weet nog niet hoe dat is.
En in de kunst club praat niemand. Als ik probeer te praten vragen ze me of ik even stil wil zijn, want ze willen zich concentreren op hun kunstwerk...

Japans leren op mijn school is dus bijna onmogelijk, omdat ik met niemand kan praten. En ik mag maar 40 minuten per dag in de bibliotheek Japans studeren. Maar dan ben ik altijd zo moe dat ik daar in slaap val.
Na 2 weken daar had ik ik het echt gehad. Ik wilde echt wat doen met m'n klasgenoten ofzo. Naar de karaoke bar, of naar het winkelcentrum, gewoon iets. Maar eerst mocht het niet van m'n moeder.
Toen het een week later wel mocht, wilden m'n klasgenoten niet meer.
M'n school geeft namelijk zo veel huiswerk en toetsen dat ze elke dag, zelfs in de vakantie moeten studeren.

Nu blijkt dat ik in de hoogste klas ben gestopt met de aller slimste kinderen, en dat ze daarom ook niet mogen praten. Ik wil zelf heel graag van school wisselen, maar AFS Japan zegt dat het alleen mogelijk is als je van familie wisseld, en dat wil ik echt niet! Mijn school zegt dat ik misschien wel van klas kan veranderen zodat ik misschien ietsje meer kan praten. Op een schooldag van half 8 tot kwart voor 7 praat ik op z'n max 10 minuten. Dat hou ik echt niet meer vol.

Gelukkig is m'n familie wel super. Vorig weekend Ben ik samen met mn zus naar een Irish pub geweest, en jamaicaanse bar waar we live nederlands voetbal keken, naar een club, en natuurlijk wezen shoppen! we waren maar 2 minuten in de club, want we moesten rennen om de trein te pakken. Hier rijden namelijk geen treinen 's nachts. Ze zij dat ze in de zomer weer terug komt, en dan gaan we weer naar een club, en kan kunnen we de hele nacht blijven. Ze geeft me ook veel cadeautjes. Ik heb een heel schattig bloesje van haar gekregen en nog veel meer.

Met mijn moeder ben ik ook nog naar een game hal geweest, met allemaal kermis automaten, gok auto maten, noem het maar op. We zijn ook nog samen naar de film geweest, battle ship.

Een week later ging ik weer naar dezelfde film met m'n zus en m'n vader, omdat m'n zus bij de marine werkt, wilde ze de film zien, en ik vond het niet erg om het voor een 2e keer te zien. En de caramel popcorn, wilde ik niet overslaan, haha ^_^

Morgen ga ik weer wat leuks doen samen met mn broer, zn vrouw en misschien hun kindje. Wat weet ik nog niet. Het wordt of, onsen ( Japanse hot spring), karaoke bar, of de kinder boerderij. Het ligt er namelijk maar net aan ofdat we oppas kunnen regelen voor het zoontje van m'n broer. Zo niet, dan wordt het de kinderboerderij, haha.

Het is hier nu 00.36 uur, ik ga maar slapen. M'n vader is naar een vriend toe om nog wat te kletsen, en m'n moeder komt morgen pas weer thuis. Ik ging pas laat uit eten met m'n vader, en heb daarna een film gekeken. Nu het rijk alleen! Tjaaa..

  • 05 Mei 2012 - 22:15

    Jose Kragten:

    Je moeder, robien, opa en oma zijn hier. We zijn net uit eten geweest en lezen nu je verslag. Wat ben ik trots op je. Tante Jose x

  • 05 Mei 2012 - 23:03

    Tante Jose:

    Lieve Amber, kan jouw verslag volgen , en wil graag een en ander horen van jou. Heb bewondering voor je, een jaartje gaat snel voorbij, en je leert erg veel van een andere cultuur. Meisje we houden contact, Ga ervoor, en Liefs uit Vreeswijk, wat klinkt dat Hollands hè?Bey Bey...

  • 07 Mei 2012 - 09:46

    Mamsje:

    Ha meis, wat verwoord je dat toch goed allemaal. Ik heb contact met AFS, probeer het nog eventjes vol te houden. Het komt allemaal goed. En blijf vooral genieten van de leuke dingen!!
    Hele dikke knuffel van je moedertje, xxxx

  • 21 Mei 2012 - 21:46

    Carin Cornelissen:

    Hallo Amber, leuk om te lezen hoe het met je gaat! Dat slapen in de klas staat mij natuurlijk niet zo aan... Maar als ik je dagplanning zie begrijp ik het wel hoor! Goed om te horen dat je familie erg aardig is. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 07 Juli 2012 - 19:02

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1135
Totaal aantal bezoekers 42835

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: