3e schooldag - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu 3e schooldag - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

3e schooldag

Door: amberebskamp

Blijf op de hoogte en volg Amber

09 April 2012 | Japan, Fukuoka

Ondanks dat het weekend zo kort was, heb ik wel veel lol gemaakt met m'n familie en een Duitse uitwisselingsstudent.
Vandaag dan mijn 3e schooldag. Om 6 uur weer opgestaan, om 7 uur in de bus, en om kwart voor 8 zat ik alweer in mijn klaslokaal. Het rare is dat de 'les' pas om half 9 begon. De tijd daarvoor is bedoeld om huiswerk te maken of te kletsen. Toen het half 9 was, moesten we eerst buigen voor de lerares. Daarna moesten we bidden, en daarna klonk er een orgel geluid door de hele school, en moesten we weer een of ander katholiek lied zingen. Daarna nog een paar keer buigen, en hadden we weer een ceremonie van 3 uur. Natuurlijk vielen heleboel mensen weer in slaap, waaronder ik. Haha. Toen werd ik gelijk wakker geschud door Hatsune, want dat mag niet...
Daarna moest ik weer de zelfde speech houden als op de 1e dag.
Daarna gingen we naar de heilige kapel van onze school om beter te leren bidden... Daar was het ijskoud.
Buiten was het 23 graden, maar binnen leek het wel of het vroor.
Toen mochten we eindelijk terug naar ons klaslokaal om te eten. Dit keer had mijn moeder weer rijst, met Japans omelet, worstjes, kip, broccoli, cherry tomaatjes, en ander vlees. Dat alles wel in mini, want de Jappen houden het wel gezond.
Daarna klonk er ave Maria door de speakers, en moesten we allemaal onze ogen dicht doen. Daarna weer bidden en buigen.
Daarna moesten we school foto's maken. Daarom had mijn moeder vandaag 2 vlechtjes bij me gemaakt OMG. Ik voel me op school net 12 ofzo.
Eindelijk 5 uur! Ik dacht dat ik nu naar huis kon, maar nee, vanaf nu gaat mijn bus op zijn vroegt om 6.45 uur naar mijn busstop. Dus om 5 uur had ik geen zin om weer mee te gaan naar de koorclub. In plaats daarvan moest ik Japanse baby boekjes lezen in de bibliotheek. Maar ook daar viel ik weer in slaap. Toen ik wakker werd was het tijd om naar huis te gaan!
Uiteindelijk was ik om half 8 thuis. Gegeten, gedoucht, nu blog aan het schrijver, en om 10 uur naar bed.
Verlang nu al naar het weekend, hahaha.

  • 09 April 2012 - 19:46

    Mams...:

    Ha meisje, als ik dit lees lijkt het net of ik op je schouder mee kan kijken. Ik mis alleen de beelden. Met andere woorden... Foto's dus!!!
    Geven ze daar ook straf als je te pas en te onpas ligt te pitten?? Kijk maar uit, straks moet je het onze vader 50x in het Japans opschrijven!
    Komend weekend een keer skypen??
    Liefs, ook van je zusje xxx

  • 02 Mei 2012 - 11:14

    Edwin:

    Hey Amber,

    Stoer hoor, helemaal in Japan naar school! Joshua vindt het Cals al ver fietsen.... ha, ha.

    Is de Sushi daar een beetje lekker?

    Veel plezier daar!

    Groetjes,
    Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 42833

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: