5e dag in mijn gastgezin - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu 5e dag in mijn gastgezin - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

5e dag in mijn gastgezin

Door: amberebskamp

Blijf op de hoogte en volg Amber

28 Maart 2012 | Japan, Fukuoka

Het welkomsfeestje was erg grappig. Bij de talentshow ging ik eerst een speech houden in het Nederlands, en daarna legde ik uit wat ik precies gezegd had. Iedereen was helemaal van SUGOI. Dat betekend zoiets van amazing. Ze waren onder de indruk van onze harde G, haha. Het volkslied lied ik maar zitten, dat was iets te beschamend XD. Daarna deden we allemaal spelletjes. We speelden een soort russian roulette waarbij iedereen een snoepje kreeg, maar 2 waren heel heet, en je wist van te voren niet welke dat zijn. Mijn snoepje was in het begin lekker zoet, maar opeens werd het super heet, en ik kreeg een heel rood hoofd OMG. Een andere oude man ook, en het was heel grappig. Mijn Japanse moeder probeerde me gelijk te blussen met icetea, maar het is niet de icetea die wij kennen. Echt smerig! Dus ik was half oververhit, goore smaak ect.
Maar wel grappig. Daarna hadden we nog meer grappige spelletjes gespeeld.
De dag daarna was ik alleen met m'n oude broer, zijn vrouw en hun kleine kindje. Eerst gingen we shrek kijken, de eerste 20 minuten in het Japans, en daarna verder in het Engels XD. Daarna gingen we picknicken in een heel mooi natuurgebied.
Daarna gingen ze naar hun eigen apartement, en was ik alleen met mijn ouders.

Gisteren gingen we eerst naar de school van die Zwitser, omdat mijn moeder zijn persoonlijk begeleider is. Zijn school is een normale Japanse school.
Daarna gingen we naar het immigratiie dingetje om nog de laatste dingetjes te regelen, maar niemand begreep mijn namen. Dus toen moest ik al mijn namen in katakana schrijven (dat is een Japans schrift) tja, dat is makkelijker gezecht dan gedaan. Uiteindelijk klonk het zo : Anbaa, mechitiruda peteronrudda, epusukanpu.
Juist ja. Die Jappen kunnen dat dus echt niet uitspreken XD.
Daarna gingen we naar mijn school. Mijn school ziet er echt heel mooi uit. We hadden een lang saai gesprek. En toen mocht ik een uniform passen! Ik dacht dat mijn uniform lelijk was, maar dat valt reuze mee, ik vind hem best schattig! En mijn schooltas is eigenlijk best mooi. Alle uitwisseling studenten waren jaloers op mijn tas, haha. 6 april is mijn eerste schooldag,en dan zal ik een een foto maken van mij in uniform.

Daarna gingen mijn moeder, mijn persoonlijk begeleider, de Zwitser, een meisje uit Thailand, haar moeder, en ik naar de stad om te shoppen. Het winkel centrum was super groot, en had wel 8 verdiepingen!
Daar had ik een hele mooie, schattige, Japanse portemonnee van mijn moeder gekregen, nog voor mijn verjaardag. Daarna gingen we naar 'sweet paradise' . Dan betaal je entree, en mag je onbeperkt eten!
Entree was iets van 12 euro, je moeder betaalde.
Ik had eerst een bord vol met taart, daarna een bord vol met heerlijke pasta, daarna nog een bord met koude pasta, en nog meer taart, daarna ijs, daarna chocolade fondu, en nog een salade!
Yum, yum, yum!

Vandaag is Saori, mijn zus terug van haar schip. Ze werkt bij de marine, echt heel vet, en misschien mag ik een keer mee! Zij zit namelijk op het grootste schip van Japan! Ze is heel aardig, maar ze kan geen Engels, maar wel Spaans, haha. Maar door haar leer ik wel goed Japans. Ook telkens als we in de auto zitten, leert mijn moeder alle lichaamsdelen, kleuren, en andere voorwerpen.

Nu zit ik aan zo'n laag tafeltje, en m'n benen beginnen pijn te doen, haha.

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige verslag!

En Ad, de volgende keer ben ik er weer bij, en dan mag je weer mijn skie repareren, haha.

Doei, doei!

  • 28 Maart 2012 - 01:15

    Amber Ebskamp:

    Sorry voor de vele spellingfouten, maar mijn iPad bewerkt de woorden automatisch, en dat is niet altijd de bedoeling XD

  • 28 Maart 2012 - 06:16

    Sandra Van Schaik:

    Hé Amber, erg leuk om zo over je te lezen. Wat spannend allemaal. We blijven je volgen hoor. Op dat schip lijkt me inderdaad ook leuk om een keertje te kijken. Ik hoop als we weer een keertje in Nederland zijn en jij bent dan terug we je Japans kunnen horen spreken. Lijkt me reuze leuk. Liefs, Sandra, Theo, Pauline, Martijn, Annefleur en Valentin Xxxx

  • 28 Maart 2012 - 07:15

    Trudy:

    Wat een belevenissen!! Kun je niet een keer een dag een filmpje draaien, kunnen we allemaal meegenieten?

    Zoiets wil je zien! Je moeder en de andere familieleden lijken me echt heel aardig, ik hoop dat ik ze volgend jaar ook allemaal kan ontmoeten en ik wil ook dat schip zien natuurlijk. Mag je daar wel foto's maken?

    Hoe groot zijn je familieleden? Is je moeder kleiner dan jij, of zijn ze ongeveer even lang? Kun je al foto's op je blog zetten met je familieleden, of mag dat niet?

    We gaan een dezer dagen skypen hoor, ik wil je hoofd zien als ik je spreek, hihi.

    Lovy you girly!! xxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2012 - 10:20

    Ad:

    zo weer even tijd gemaakt om je verslag te lezen .... wel leuk welkoms feestje dus zo te lezen ...maar waarom niet ons volkslied zingen ???? ik heb je moeder vorige week in de apresski bar horen zingen .... en na een paar wijntjes klonk dat best aardig . ja ski's maken als je weer gezellig meegaat is geen probleem maar ook sneeuwballen gooien hahaha

    groetjes daar Ad

  • 28 Maart 2012 - 21:38

    Ilse:

    Ha lieverd, wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. En dat ze zo lief zijn voor je. Ben wel heel benieuwt naar je schattige ;-) uniform. En natuurlijk net als je mams naar foto's van daar en je familie! Hele dikke knuffel van mij!! Laat snel weer een berichtje voor je achter!

  • 01 April 2012 - 10:03

    Oma En Opa:

    Lieve Amber, heel leuk om je verslag te hebben gelezen. We blijven je volgen hoor. Veel plezier en de groeten aan je "ouders, zus en broer". Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 2905
Totaal aantal bezoekers 42823

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: