In japan! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu In japan! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

In japan!

Door: amberebskamp

Blijf op de hoogte en volg Amber

25 Maart 2012 | Japan, Fukuoka

heey mensen,
ik heb niet zo veel tijd, omdat ze zo een wekomsfeeste voor me aan het orgeniseren zijn. toen ik aan kwam van mijn 15 uur lange vlucht, was ik in Tokio. daar ontmoette ik alle mensen die naar japan gingen. we zogen een welkomslied, en leerden allemaal nieuwe mensen kennen. de volgende dag zat ik 10 uur in de bus naar osaka. daar bleven 2 dagen in een orientatie kamp. daar kregen we voor de zoveelste keer alle reges te horen, en we moesten ook allemaal eentoneelstukje doen. die van ons ging over aliens die op 1 januari de wereld gingen veroveren XD. in het kamp moesten we ook in de gezamelijke bad ruimte. daar zaten dan allemaal naakte meisjes op een stoeltje zich te wassen bij een soort lage douche. als je gedouched had, ging je in een heerlijk warm bad. eerst was het nogal vreemd, maar je wende er snel aan. gisteren maakte ik kennis met mijn gastgezin. toen ik ze zag op het vliegveld gaven ze me meteen een knuffel, wat daar vij uitzonderlijk is. ik heb gisteren ook octopus balletjes gegeten, en dat was og best lekker. vanochtend heb ik samen met mijn moeder aardbeigebakjes gemaakt.
hontouni oishi!! echt heerlijk
ik woon nu samen met mijn vader, moeder, oudte broer met zijn vrouw en kind.
da kindje is echt vet schattig en we hebben hem nu geleerd om mij ANBA te noemen! kawai
op dat welkomsfeestje hebben we ook een talentshow, en daar moet ik waarschijnlijk het volkslied gaan zingen...die ik niet helemaal ken hahahaha.
de taal is nog steeds moeilijk, maar we praten half engels half japans, en half gebarentaal. we komen er wel uit.
er is ook een zwitserse jongen waar ik nu heel goed mee bevriend ben. die zie ik vandaag ook bij het welkomsfeestje, omdat zijn ouders ook goed bevriend zijn met mijn ouders ^^
dinsdag heb ik een gesprek met school. ben benieuwd!
ik hou julie op de hoogte, en vragen stellen kan altijd, maar ik kan hier niet zo lang en vaak op internet.

sayonara minna!!

  • 26 Maart 2012 - 20:31

    Juless:

    Ben nog steeds jaloers ooit moeten we eens skypen geef me eens je skype naam door anders zou echt leuk zijn ^^

  • 27 Maart 2012 - 08:31

    Trudy:

    Ha Anba van me, wat een heerlijk idee dat het allemaal goed gaat! Ik ben reuze benieuwd wat je eerste indruk is van school vandaag. In een week tijd heb je al zoveel beleefd! Wat fijn dat je nog een weekje kunt wennen voor je aan school begint. Doe het stapje voor stapje!! xxxxx

  • 27 Maart 2012 - 08:57

    Ad:

    Hey Anba , afgelopen weekend weer het hoofdboekerskiweekend gehad en het was weer geweldig . een groot feest van gezelligheid maar tocht miste ik je op de een of ander manier . Geen sneeuwballen , geen ski's die uitgingen ... niks van dat . Maar wel een paar lieve jonge dames waar dan maar voor gezorgt heb ... ipv jou ... maar in gedachten was je wel bij ons aanwezig . Geniet daar van ieder dag en neem alle ervarig strak mee voor je verdere leven ... geniet , zet door en ik blijf je volgen op internet . groetjes een skivriend uit holland

  • 27 Maart 2012 - 13:32

    Afiya:

    Ik heb je beloofd om je te stalken op je blog en op facebook en alles. Ik ben nu op mijn stage en ik hoef niets te doen, dus ik heb nu de heledag de tijd om je te stalken :p!

    haha octopusballen? Nooit gedacht dat dat lekker zou zijn! Ik vind het nog echt een gek idee dat je er een jaar niet meer bent... maarja weet wat je te wachten staat als je terug komt haha! Heel veel plezier ambieee ! Hoop dat je het leuk hebt ! :)

    heeeeel veel kusjes,

    Afiya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 42830

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: