Time for school again! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu Time for school again! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

Time for school again!

Blijf op de hoogte en volg Amber

01 September 2012 | Japan, Fukuoka

uuuhm, laat ik eerst maar even vertellen wat ik de laatste 2 weken van de vakantie gedaan heb.
Eerst kwam er een andere Duitse uitwisselingsstudent, Max, naar ons huis. Hij woont nu in Kagoshima, nog meer in het zuiden van Japan en kwam naar fukuoka om lol te maken. De eerte dag toen hij kwam hadden alle andere AFS studenten clubactiviteiten op school, dus moest ik hem bezig zien te houden.
Ik had hem zo'n beetje heel Yame laten zien, maar telkens als we ergens nog geen 5 minuten waren dan zij hij van; ja, ik heb het al wel weer gezien, laten we maar weer gaan.
Dussss, de volgende dag was ik blij dat de andere studenten er ook bij waren, en toen zijn we met zijn allen naar de bios gegaan en The Avengers gekeken.
Daarna nog even naar een gamecentre geweest en toen was de dag al weer om. ben benieuwd hoe lang we daar gespeeld hebben...
De volgende dag zijn we weer met het zelfde clubje naar Fukuoka Tenjin geweest, een grote stad. ik had een japanse bikini nodig, eentje die niet zo 'sexy' is. dat was het enige wat ik echt wilde kopen.
maar ja, wat had ik dan gedacht? ik was op stap met 3 jongens en een meisje waarvan je ook zou denken dat het een jongen is. Dus, je raad het al, geen bikini voor mij. ik heb de ene arcade naar de andere arcade mogen bewonderen, gegeten en dat was het wel zo'n beetje. laat ik niet mn volwassen "manga" vergeten die ik gekocht heb, en mijn anti jeuk stick voor mn muggen bulten, genaamd; mugie

De dag daarna bleef max gelukkig bij de zwitser Alex logeren, dus had ik de tijd om toch nog een bikini te scoren, maar oh my f*cking god, wat zijn die krengen duur zeg XD

De dag daarna ben ik met max en mijn moeder naar Ai no shima geweest (een eiland). we moesten eesrt 2,5 uur met de trein, en dan 30 minuten met de Ferry. dus wij stappen uit de ferry, en dan blijkt dat we niet op 'ai no shima' zijn aanbeland, maar op 'uma no shima'. bleek dat we dus te vroeg waren uitgestapt, en dat het volgende eiland 'ai no shima'is. we hadden al niet zo veel tijd, want max moest die dag zijn trein halen omdat hij terug moest naat kagoshima. toen bleek dat de volgende ferry 2 uur later was. oepsie...
maar mijn japanse moeder heeft de zelfde charmes als mijn Nderlandse moeder, en wist dus wel een mannetje te regelen die ons even mijn zijn vissersbootje naar het juiste eiland kon brengen.
eenmaal aangekomen, daar instant ramen gegeten, want met een populatie van 43 mensen, hadden ze daar natuurlijk geen fatsoenlijk restaurant op het eiland XD maar wel 300 katten. en nee, geen vieze katten, hun vacht was heel mooi, en ze waren heel lief. Na wat gewandeld te hebben, zijn we max uit gaan zwaaien en naar huis gegaan.

de volgende dag zou ik met mijn vriend van 28 genaamd Taihei naar de zee gaan, maar er bleken te veel kwallen te zijn om er te kunnen zwemmen, dus zijn we naar een heel groot zwembad gegaan. de grootte maakte niet uit, want met meer dan 1000 mensen is het toch wel druk...
als je het zwembad in ging stond je zo wat tegen elkaar aan, dus ik weet niet wat beter is, kwallen of mensen, want je kon in geen van beide gevallen zwemmen. bij het zwembad kwamen we nog vrienden van Taihei tegen die ook 2 kleine kindjes hadden. daar hadden we nog even mee gespeeld tot dat we dat zat waren, haha. Daarna zijn we toch nog even naar de zee geweest om van het uitzicht te genieten, en naar afloop uit eten geweest. ondanks de drukte was het toch nog een geslaagde dag.

dan de 28e kwam de TV ploeg op school. eerst praatte ik even met ze over wat ik dan ging doen die dag enzo. toen zeiden ze dat mn les wilden filmen, maar... dat was wiskunde. ik hoef nooit wiskunde te volgen want dan doe ik kendo. ik had ook geen boeken, dus die gaf de lerares aan me. ik begreep er geen snars van, maar goed het was voor de TV.
daarna hielden ze nog een interview dat ook nogal vreemd was, maar kom op mensen dit is Japan, wat had je dat verwacht.
Daarna gingen we oefenen voor de zangwedstrijd, maar ik wist dat hele lied niet, dus lekker vol lul op de TV, maar ook wel weer grappig.

DE volgende dag ben ik naar het ziekenhuis geweest. ik heb nu al 2 maanden elke dag last van mn maag, dus dat vonden we wel raar. DE docter besloot na een paar echo's en runtgen foto's toch om een filmje te maken van mn maag. en hoe...
met een cameratje ongeveer de grootte van een potlood, maar dat iets dikker, gingen ze via mn neus, door mn keel naar mn maag.
alles was gelukkig helemaal goed, nog even wat bloed testjes gedaan, enzo maar ook die waren allemaal uitstekend. waarschijnlijk is het toch stress, en daar voor heb ik nu medicijnen.

vandaag had ik mn eerste dagje school; openingsceremonie en oefenen voor de zangwedstrijd. ik weet het hele lied nu wel trouwens.

morgen heb ik weer een AFS 'party' en maandag begint school dan echt.

GANBARIMASU!

  • 02 September 2012 - 13:54

    Je Mamsje:

    Wat een avonturen weer!
    Je leven daar is zeker niet saai lieverd. Ik ben reuze benieuwd hoe het reizen met zn tweetjes in februari gaat verlopen.... Aangezien ik de taal niet machtig ben zul jij je charmes in de strijd moeten gooien. Je hebt in ieder geval een goede leerschool gehad bij je hostmam én bij mij natuurlijk!
    Ik ben reuze benieuwd naar je degelijke badpak én je tv-optreden!! Het aftellen is begonnen, de eerste helft zit er op dame. De 2e helft ga je je net zo kranig doorheen slaan, ik weet het zéker!
    Adem in en adem uit, probeer de stress de baas te blijven kanjer van me!
    Dikke kus van je mamsje xxxx

  • 02 September 2012 - 22:04

    Ilse:

    Ha lieve amber,
    Ben blij dat er niks ergs aan de hand is met je gezondheid lieverd.
    Hopelijk zijn het ook niet van die heftige medicijnen. Maar wel fijn dat het helpt.
    Wat een lieve katjes daar op het eiland zeg. Maar goed dat ik er niet bij was, had ze zo mee willen nemen! Hahaha. Maar beter voor Romy van niet :-).

    En net wat je moedertje ook al zei, het aftellen is begonnen. Nog ff je schouders eronder en dan is het zo februari!!
    Ik weet dat jij dat heel goed kan lieverd!

    Hele dikke knuffel van mij en Ronald!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 42768

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: