Nog maar 2 weken vakantie, aah! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken vakantie, aah! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken vakantie, aah!

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Augustus 2012 | Japan, Fukuoka

In mijn vakantie hoefde me gelukkig niet zo veel te vervelen. Omdat de AFS 'parties' meestal niet zo leuk zijn had ik m'n vriendinnen meegevraagd. Zij vinden buitenlandse jongens wel interessant, dus ik dacht dat ik die Duitser aan een van hen kon koppelen zodat ik ook meteen van hem af was, haha. Op zich ging alles volgens plan, en we zijn daarna zelfs met z'n allen wezen bowlen. Maar helaas, m'n vriendinnen vonden de Duitser helemaal geweldig, en hij vond hen ook wel interressant, maar hij wilt mij nog niet opgeven....

een paar dagen daar na ben ik met 2 klasgenootjes en hun moeders wezen zwemmen. Het is altijd zo raar dan m'n klasgenootjes nooit alleen ergens naar toe gaan. Maar goed, we zouden dus naar een zwembad gaan. Ik m'n bikini aangetrokken, en loop het kleedhokje uit. Dan beginnen er opeens allemaal mensen naar me te kijken en zeggen: oooh, SUGOI. Oooh, yabai. Oppai dekkai!
Dan komen m'n vriendinnen naar me toegelopen, beide in een driekwart broek en een t-shirt met korte mouwen. Zo van, ja, die bikini kan echt niet. Dan komen die moeders naar me toe en zeiden; ja, we dachten al dat je zo iets aan zou trekken dus we hebben voor jou ook een korte broek mee genomen, en een vest met lange mouwen.
Ik stond echt even raar te kijken, zo van, meen je dit echt?
Had tog maar even dat aangetrokken, zodat we konden gaan zwemmen.
Bijna alle zwembaden in Japan komt het water maar tot mijn middel. Dat is veilig, omdat de veel Japanners niet kunnen zwemmen. Ook hebben ze om het uur tien minuten zwembad controle of er geen scherpe dingetjes in het water zitten.
Maar ja, op zich wel een grappige ervaring.
Daarna nog even pirikura genomen, en in de avond nog wat vuurwerk afgestoken.

Ik bleef ook nog bij m'n klasgenootje slapen. De volgende dag zijn we samen met die moeder ook nog weze shoppen, en eindelijk 2 spijkerbroeken gevonden die ik pas!

Ik ben nog naar kumamoto geweest met 3 andere AFS studenten die hier alleen de zomervakantie bleven. Eerst zijn we naar een heel mooi traditioneel Japans kasteel geweest. Daar wat rondgelopen en foto's gemaakt met de samurai.
Daarna zijn we naar een mooie waterval geweest, omdat het daar wat koeler was.
Daarna zijn we naar een buiten onsen geweest. Dan zit je dus midden in de bossen in een heet bad met andere naakte mensen. Wel mannen en vrouwen gescheiden. Maar je kon dus via een rivier van het mannen bad naar het vrouwen bad komen. De 2 mannelijke uitwisselingsstudenten gingen dat dus proberen. Bij die poging ging het even mis, want de Amerikaan gleed uit over de gladde stenen en moest afgevoerd worden naar de EHBO. De Italiaan daar integen zij dat hij me naakt had gezien, maar daar geloof ik niets van.
Daarna nog gezellig wezen eten in een sushi bar.

De 5e zou ik een date hebben maar die ging niet door, dus vandaar dat m'n vriend van 28 me mee nam naar zijn vrienden. Daar hadden we een BBQ en we konden vanaf daar heel mooi het vuurwerk zien. Ik met zeggen dat ik wel een beetje emotioneel werd toen we vuurwerk keken, omdat ik dat in Nederland altijd deed met familie, en nu natuurlijk niet.

Ik ben ook nog samen met die Zwitser Alex, een Chinees en een ander Japans meisje naar het strand geweest. We moesten 4 uur met de bus, maar eenmaal aangekomen bleek dat 2 mensen geen zwemkleding had meegenomen, dus gingen we gelijk weer verder naar een andere BBQ en moesten nog een uur rijden om daar te komen.
De busrit was erg gezellig, alleen op de terugweg probeerde die Chinees me te versieren. Ik bond hem een creep, dus deed Alex net alsof hij m'n vriendje was, hahaha.

Ik ben ook nog wezen logeren bij een engelse lerares, die mij dus Japans zou leren. Nou ze heeft me een beetje Japans geleerd, maar ik daar meer gegeten en relaxed dan iets geleerd. Ze was wel heel aardig, ik mag haar echt. We zijn op het laatst nog naar een outletcentrum geweest, echt super mooi. Ik bleef daar 3 dagen, en ze zij dat als ik samen met m'n moeder een trip gaan maken ook bij huis mogen overnachten.

Daarna hadden we obon yasumi. Dan komt alle familie naar huis. De eerste 2 dagen maak je het huis helemaal schoon. Dat doe je omdat de dag daarna de geesten/zielen van de voorouders ook terug komen.dan ga je op bezoek bij familie leden die een soort altaar hebben, en dan ga je daar bidden. Dan ga je ook naar de graven van de voorouders, en daar bidden. Maar de voorouders van m'n gastvader liggen dus midden in de bossen begraven op een hoge berg. We zijn dus met de hele familie de bergen wezen beklimmen en daar wezen bidden. Daarna was ik wel helemaal lekgestoken door de muggen, maar het was de moeite waard, echt mooi en erg spiritueel.

M'n zus had ook haar vriendje meegenomen, een Amerikaan die ook bij de marine werkt. Wel heel gezellig geworden, want hij had ons ook getrakteerd op een etentje bij de mexicaan. Dat was echt lekker, want de Japanners eten haast geen gekruid eten dus dit was echt weer een verandering.
Daarna met z'n alleen de Dark Knight wezen kijken in de bioscoop.

Ik ben daarna alweer naar een Engels kamp geweest om kleine kindjes Engels te leren. Was op zich wel grappig, en heb daar ook vrienden gemaakt met de stafleden die studenten aan een universiteit waren.
Daarna gingen we(de Duitser, een meisje uit thailand en ik) gelijk door naar een oud gastgezin die dus heel erg rijk is. Het huis heeft 3 verdiepingen, en op de 3e verdieping is een karaokebar.
We hebben dus de eerste dag 4,5 uur gezongen. Dat was de 18e, en ik ben nu nog steeds schor.
De dag daarna (gisteren) zijn we met z'n alleen eerst naar een rivier geweest, en daarna naar een onsen.
Ik werd alleen super erg wagenziek, en we moesten onderweg wel 2x een uur stoppen. We reden namelijk in een sportwagen, maar die was heel laag, dus vandaar dat ik misselijk werd.

Vandaag komt een andere Duitse uitwisselingsstudent, en die blijft hier een week. De 28 kom ik op TV omdat ze het schoolleven willen filmen van een uitwisselingsstudent. Spannend!

  • 20 Augustus 2012 - 11:07

    Je Mamsje:

    Ha lieverd, wat heb je dat weer allemaal leuk beschreven! Ondanks dat je je wel eens verveelde, heb je toch weer heel veel meegemaakt!!
    Geniet nog maar van je 2 weken vakantie. Xxxxx

  • 20 Augustus 2012 - 11:10

    Amber Ebskamp:

    Dankje! <3

  • 20 Augustus 2012 - 18:11

    Hannie:

    Hoi Amber, wat een rare gewaarwording, dat gekleed zwemmen. en dan in zo'n onsen naakt? vreemd hoor.
    Leuk dat je eens mexicaans, dus pittig eten gegeten hebt. Was vast een heerlijke afwisseling met al die "flauwe" vis.
    Geniet nog even van je vakantie; het aftellen is begonnen, zei je mamsje

  • 21 Augustus 2012 - 04:27

    Amber Ebskamp:

    Ja inderdaad. Ik ga zondag ook naar het strand, dus ik zal wel iets kopen dat wat meer bescheiden is, haha.
    En vis eet ik hier niet echt, maar alles is hier wel een beetje flauw ja.
    Nu is een andere Duitser bij me thuis, dus die laat ik even m'n stadje enzo zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 42812

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: