100 dagen in Japan! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu 100 dagen in Japan! - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

100 dagen in Japan!

Door: amberebskamp

Blijf op de hoogte en volg Amber

29 Juni 2012 | Japan, Fukuoka

Jaja, al weer 100 dagen in Japan.
Vandaag twee toetsen gemaakt; een Engels toets, en een Japanse kanji toets. De toetsen begonnen extra vroeg, waardoor ik al om half 6 m'n uit uit was. Het ging op zich wel goed, alleen de zinnen die ik naar het Japans moest vertalen wat minder, maar ik denk wel dat ze daar rekening mee houden. Gelukkig waren we vroeg uit, omdat ze morgen (op zaterdag) maandag en dinsdag ook nog toetsen hebben. Ik ben vandaag met de normale bus naar huis gegaan. Het duurt wel 40 langer, maar was nu kon ik wel nog even wezen winkelen op t station. Was om half 3 al weer thuis! Record! Normaal pas om half 8.
Als m'n klasgenoten De andere toetsen hebben, dan hoef ik niet naar school. Moet dan wel een rapport schrijven over de venusovergang, katalysatoren, economie en Japans. Het mag wel voor een deel in t Engels gelukkig.

Afgelopen dinsdag ben ik samen met m'n host mom naar het 'japanese self defence force' geweest. Heel vet allemaal met al die tanks enzo, maar zat wel de hele dag opgescheept met op z'n minst 40 bejaarden, haha. Die oude mannetjes waren echt viespeuken. Zo vroegen ze: nu je op een meisjes school zit, mis je dan geen jongens?
Ik: ja, dat wel.
Hij: oh, dus je houd wel van mannen/jongens.
Ik: hahaha, ja zeker.
Jij: ik kan nog steeds kinderen verwekken hoor^^
OMG, die gast was op z'n minst 75 ofzo.
Ach ja, wel lol gehad.
Daarna nog met al die bejaarden naar de Japanse 'Kirin bier fabriek' geweest. Na afloop mocht je 3 gratis biertjes drinken. Daarna was het weer een dolle boel in de bus met al die oudjes, haha

Ben met m'n vader nog naar een restaurant geweest, en na afloop na een karaoke bar geweest met hem. Deze karaoke bar was iets anders. Hier zat je aan de bar, en ontmoette je ook vreemde mensen. (Normaal heb je namelijk een eigen kamen. ) hier ook weer, alleen maar oude mensen. En zelfs mensen die nog nooit een buitenlander hadden gezien, en die m'n haar wilden aanraken. Sommigen boden me zelfs drankjes aan. Ik moet wel zeggen dat alle mensen me hier als een of andere beroemdheid behandelen. Op zich wel grappig. In Nederland kun je je dat niet voorstellen, om dat wij al veel buitenlanders kennen. Maar hier ben ik echt een van de weinige buitenlanders die ze ooit hebben gezien.

Ben ook nog naar de film sneeuwwitje geweest. Echt alle films hier komen veel later uit dan in Nederland, ongeveer een maand later, of nog later.

School; ik had AFS japan zo ver gekrgen dat ik van school mocht veranderen, ja, ik ben eerste die het heeft geflikt om ze zo ver te krijgen. Maar toen was het probleem dat er geen scholen in de buurt zijn die een uitwisselingsstudent willen. Je moet je namelijk wel indenken dat alle scholen in de buurt privé scholen zijn. Nu er een crisis is, kunnen ze mij dus niet veroorloven. Dus het zou ook niet helpen als ik van familie zou veranderen.
Toen vroegen ze; wil je dan op deze school blijven, of terug naar Nederland? Toen was de keuze in Japan blijven natuurlijk. Ik geef niet op!

Op school gaat het wel. Ik heb m'n denken gewoon compleet veranderd, en ik accepteer gewoon, en laat de dingen die minder leuk zijn gewoon langs me heen gaan.
Sommige dingen kun je gewoon niet veranderen. Maar even voor de duidelijkheid, ik ben nu 100 dagen in Japan, en heb nog geen een Japanse jongen ontmoet. Dat is best creepy. Dus ik vroeg een klasgenoot van me, hoe ontmoet jij eigenlijk jongens? Waarop zij antwoordde: oh, ik al meer dan 3 jaar niet meer met een jongen gesproken.
Tja, en dat terwijl op de school van de andere AFS student vlakbij een meisje zwanger is geworden.
Het moet ook niet gekker worden.

En over vakantie gesproken: mijn vakantie begint 21 juli, maar dan moet ik nog steeds de hele maand naar school. De vakantie begint eigenlijk pas 1 augustus, en eindigt op 19 Augustus. Dat vinden m'n klasgenoten al best lang, want mijn vriendinnen die in het laatste jaar zitten, hebben maar 1 week zomervakantie. Jaloers op jullie daar in Nederland!

Morgen naar het vliegveld om 4 andere AFS studenten op te halen die maar voor 6 weken blijven.

Nu nog even genieten van het feit dat ik zo vroeg uit ben.

  • 29 Juni 2012 - 09:31

    Je Mamsje:

    Wat is venusovergang?? Je vertelt het weer allemaal heerlijk! Schrijf je dit soort dingen ook nog op in je mooie boekje? Of heb je daar geen tijd voor?

    Ik kan het wel blijven zeggen geloof ik, maar ik ben reuze trots op je. Vooral dat je je er doorheen slaat en accepteert dat het eventjes niet anders is.

    100 dagen in Japan, hoeveel dagen resteren er eigenlijk nog? Je hebt er al 1/3 opzitten. Ik denk dat ik mijn ticket maar eens ga boeken!

    Dikke knuffel van je mamsje, xxxxx

  • 29 Juni 2012 - 14:55

    Hannie:

    Hoe ouder hoe gekker is dus wereldwijd, lol.
    Ik ben ook wel benieuwd naar die venusovergang; nooit van gehoord.

    Echt goed, hoe je je er doorheen slaat; petje af.

    groetjes,
    Hannie

  • 07 Juli 2012 - 18:56

    Ilse:

    Hallo lieve schat, wat een verhaal weer. Maar dat er helemaal geen jongens zijn vindt ik best gek. Ben daarom ook best benieuwd hoe ze daar dan een vriendje krijgen. Of worden ze daar soms uitgehuwelijkt? Ik ben net als je moeder super trots op je! En vond het ook echt leuk dat ik je ff heb gesproken 2wkn terug. Als je zin en tijd hebt om te skypen dan moet je me maar ff sms'en, ik heb namelijk de komende 3wkn vakantie. Nou lieverd wie weet tot spreekse of anders laat ik snel weer een berichtje voor je achter! Dikke knuffel van je (achterlijke) nicht ;-)

  • 09 Juli 2012 - 12:36

    Je Mamsje:

    Laat je nog even weten wat die venusovergang is? Ook Hannie weet gelukkig niet wat dit betekent!!!

    En lieve (achterlijke) nicht, we moeten daar toch echt eens heen of we haar überhaupt wel zouden willen uithuwelijken....

    Je hebt zojuist op facebook gezegd dat je spulletjes weer ontvangen hebt, ik hoop dat je heerlijk kunt gaan smikkelen. Ik ga nog even een oplossing zoeken voor dat brood. Wie weet heeft de bakker wel een brood wat heel lang goed blijft!!

    Dag lekker smikkeltje van me met je mooie haartjes! Heb je die cavia die ze van je hoofd hebben gehaald nog aan een goed doel geschonken? Straks loopt er zo'n klein Japans vrouwtje met hetzelfde kapsel als jij muhahahaha! xxxx

  • 10 Juli 2012 - 21:31

    Carin Cornelissen:

    Hoi Amber, jammer dat het niet gelukt is met die andere school. Maar wel dapper dat je doorzet!! De dingen die je naast school doet klinken ook best leuk. Al lees ik dat je wel vaak met ouderen opgescheept zit. Hier is de vakantie begonnen. De laatste lootjes op het Anna van Rijn college waren voor sommige van je klasgenoten best zwaar. Helaas is ook niet iedereen over. Maar er zij natuurlijk ook leerlingen die het heel goed hebben gedaan. iedreen is nu aan het genieten van de vakantie. We wachten nog even op het mooie weer. Ook jij een hele fijne vakantie!

  • 11 Juli 2012 - 05:16

    Amber Ebskamp:

    @ mama en hannie:
    hebben julie geen wikipedia ofzo?! hahaha, nee grapje, de venus overgang is als venus precies tussen de zon en de aarde in staat, waardoor je venus als een klein zwart stipje kunt waarnemen als je naar de zon kijkt.
    ik heb mn rapport ingelevert, en die was zo goed dat ik vanaf 23 juli al vakantie mag vieren terwijl de rest zomerschool heeft.

    hier alvast een preview van mn volgende verslag:
    moet alleen 1 keer naar school komen omdat ze mijn leven als uitwisselingsstudent gaan filmen. ik kom dus op de japanse TV!
    heb ook al een oplossing gevonden voor mn jongens probleem, maar dit en meer in mn volgende verslag.

    heb al lekker gesmult van de nederlasndse dingetjes!

    @Ilse
    ik kan vandaag even skypen!

    @mijn mentrix
    dankjewel! ik zet door tot het einde. veel plezier in de vakantie, ik moet nog eventjes, maar dan is het zover. ben wel benieuwd wie er zijn blijven zitten, want die zie ik dan volgend jaar weer!

  • 11 Juli 2012 - 21:29

    Ilse:

    Ha lieverd, zie nu pas je berichtje. Ik was vandaag niet thuis. Omdat ik een verrassings dag kreeg voor mijn verjaardag! Heb je Japanse nummer van je mamsje gekregen. Ik probeer je wel ff te sms'en als ik weer online ben. Ik ga nu lekker slapen en jij een goedemorgen!! Dikke knuffel van mij!

  • 11 Juli 2012 - 21:29

    Ilse:

    Ha lieverd, zie nu pas je berichtje. Ik was vandaag niet thuis. Omdat ik een verrassings dag kreeg voor mijn verjaardag! Heb je Japanse nummer van je mamsje gekregen. Ik probeer je wel ff te sms'en als ik weer online ben. Ik ga nu lekker slapen en jij een goedemorgen!! Dikke knuffel van mij!

  • 11 Oktober 2012 - 20:10

    Afiya:

    Heeee,

    Zo te lezen heb je het leuk. Ik had beloofd dat ik je zou spammen op je blog. Net heb ik foto's gekeken van vroeger met jou en robientje haha. Ik mis je wel!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 42767

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: