Hoe het allemaal zo ver is gekomen... - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal zo ver is gekomen... - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Amber Ebskamp - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal zo ver is gekomen...

Door: amberebskamp

Blijf op de hoogte en volg Amber

05 December 2011 | Nederland, Nieuwegein

De vraag die ik van heel veel mensen heb gekregen is: Hoe heeft het zo ver kunnen komen?

Nou hier is het verhaal.
Ongeveer aan het einde van de 1e klas, begon ik met het kijken van Japanse animatiefilmpjes. in het kort "anime".
Daardoor raakte ik geïnteresseerd in Japanse liedjes, en zo ook in de taal en cultuur. Vaak hadden mijn vriendinnen en ik het erover dat we naar Japan zouden gaan als we klaar zouden zijn met school.
Toen kreeg ik een mailtje van school over een ´buitenland buitenkans´. Een informatiebeurs met allemaal organisaties die het mogelijk maken om een jaar naar het buitenland te gaan. Toen zag ik ook dat je naar Japan kon. Vanaf dat moment wist ik het: Ik ga een jaar highschool doen in Japan.
Ik kwam in contact met de organisatie YFU. Het enige struikelblok was mijn leeftijd. Ik was net een paar dagen te oud. Ze zouden aan het hoofdkantoor in Japan vragen of dat ik toch mocht. Al 3 maanden had ik niets gehoord, terwijl ik al meerdere mailtjes had verstuurd. In de mail die ik terug kreeg stond dat ik nog even geduld moest hebben. Nog 3 maanden gingen voorbij, en ik had via YFU contact gemaakt met AFS, omdat het mij te lang duurde. Mijn moeder dacht dat het idee al uit mijn hoofd was, omdat ze er 6 maanden niets meer over had gehoord. AFS gooide alles in een stroomversnelling: Mijn moeder kreeg een onverwachts telefoontje over dat ik geaccepteerd was in het programma. Een complete hartverzakking voor mijn moeder. Na een goed gesprek was ze nog steeds niet helemaal overtuigd. Die zelfde dag was ik al begonnen met papieren invullen enz.
Tot verbazing zag ik die zelfde dag dat ik geaccepteerd was bij AFS, dat YFU mij ook had geaccepteerd! Het aanbod van YFU, had ik afgewezen.
Na de zomervakantie moest het geregeld worden met school. Dat ging niet vanzelf. Omdat ik mijn jaar heel abrupt onderbreek, is het lastig. Ik zit nu in 5VWO, en als ik terug kom dan ga ik gewoon weer verder waar ik gebleven ben. Ik kom dan terug in Nederland, en maak mijn 5VWO verder af.
Helaas is 4VWO nu met een andere methode van economie bezig, dus als ik terug kom in Nederland, zouden mijn cijfers voor economie niet meer tellen. Daarom volg ik nu alvast economie in de 4e klas, en in Japan moet ik dan ook een beetje zelfstudie doen.:(

Na alles ingevuld te hebben, is het sinds 2 weken geleden helemaal definitief. Nu ben ik bezig met allerlei formulieren invullen voor mijn visum. Vanaf nu is het wachten op mijn gastgezin, school, en de rest!!

  • 05 December 2011 - 18:20

    Maude Verweij:

    Wow, super gaaf joh!
    Ga je deze blog als je in Japan bent ook bijhouden? Lijkt me leuk om te lezen!

    xx

  • 05 December 2011 - 18:27

    Amber Ebskamp:

    ja, ik ga het zeker bijhouden!
    Ook voor mijn familie enzo, en dan kan ik het later ook weer teruglezen

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Amber

Hallo allemaal! Voor de mensen die het nog niet wisten: Ik ga een jaar Highschool doen in Japan. Ik vertrek 21 maart 2012 en kom in februari 2013 weer terug. Daarvoor onderbreek ik mijn VWO, maar daar heb ik het helemaal voor over! Waarom? Gewoon omdat ik dit al heel lang wil, dus niet verplicht. Ik woon daar in een gastgezin en ga naar een Japanse school. Op die manier leer ik de taal en de cultuur en kijk ik over een jaartje misschien wel heel anders tegen dingen aan. Kortom: Een groot avontuur waar ik veel van op zal steken! Als je nieuwschierig bent, houdt dan mijn blog goed in de gaten. Groetjes, Amber

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 42817

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 14 Februari 2013

Highschool jaar Japan

Landen bezocht: